Juist nu staat NCT klaar voor de zorg
oktober 15, 2020Persoonsalarmering in de zorg
oktober 22, 2020Adoptie van bereikbaarheid
Afgelopen week is onze begeleider zorgtechnologie druk geweest met de bereikbaarheid bij Prisma. De implementatie van een nieuw telefonieplatform op de twee locaties met het meeste telefoonverkeer heeft impact op de bereikbaarheid. Dat de cliënten, bewoners en medewerkers van Prisma hier geen hinder van mochten ondervinden spreekt voor zich. Inge heeft ervoor gezorgd dat de adoptie van het nieuwe systeem voor alle betrokken medewerkers vlekkeloos is verlopen.
Het nieuwe telefonieplatform zorgt ervoor dat de capaciteit optimaal benut kan worden. Na uitgebreid onderzoek en overleg is gekozen voor een centrale inrichting die ervoor zorgt dat de capaciteit flexibel ingezet kan worden. Daarmee is de bereikbaarheid van de zorginstelling verbeterd, onder andere door automatische beheersing van de overflow. De technische oplevering van dit project, in samenwerking met BusinessCom, is naar wens verlopen en de bereikbaarheid bleef gewaarborgd.
De adoptie van de nieuwe manier van werken is het belangrijkste van deze succesvolle livegang. Door medewerkers te betrekken in de implementatie en bereikbaar te zijn voor vragen is er draagvlak gecreëerd. Dit maakt optimaal inzetten van de capaciteit in de zorginstelling mogelijk. De juiste begeleiding zorgt ervoor dat de nieuwe werkwijze snel door medewerkers wordt opgenomen. En natuurlijk zijn wij als NCT, voor de optimale adoptie, altijd 7 dagen per week 24 uur per dag voor hen bereikbaar.