Nieuwe alarmknoppen zorgen voor meer veiligheid en gemoedsrust in zorgvilla De Meerlhorst
Rebecca van Ewijk, locatiemanager van zorgvilla De Meerlhorst, sprak onlangs tijdens een interview haar tevredenheid uit over de geleverde diensten en producten van NCT Integrations en MobileTrack. Als aanbieder van hoogwaardige zorg aan oudere bewoners streeft de zorgvilla ernaar dat haar bewoners de best mogelijke zorg, service en aandacht krijgen.
Zorgvilla De Meerlhorst biedt een stijlvolle en comfortabele woonomgeving aan ouderen die een hoge levensstandaard gewend zijn. De villa telt 17 appartementen, waarvan 2 voor echtparen.
De zorgvilla is een exclusieve woonvoorziening die voorziet in de behoefte van de bewoners om zoveel mogelijk het leven te kunnen leiden zoals men gewend is. De medewerkers van De Meerlhorst zijn goed opgeleid en toegewijd om de best mogelijke liefdevolle zorg aan de bewoners te bieden. De zorg en de wijze waarop de bewoners worden bediend zijn afgestemd op de individuele behoeften van elke bewoner, waaronder een scala aan recreatieve activiteiten en sociale evenementen om ervoor te zorgen dat bewoners betrokken en actief blijven.
Rebecca is enthousiast over de nieuwe alarmknoppen die uitgereikt zijn en gebruikt worden door de bewoners: ‘’De medewerkers en bewoners zijn erg blij met het nieuwe systeem waardoor de veiligheid en gemoedsrust voor iedereen is verbeterd.’’
De alarmknoppen zijn gekoppeld aan de telefoons van de zorgprofessionals. Deze zien gelijk welke bewoner alarmeert. Het vorige alarmsysteem was verouderd, wat voor onrust zorgde van bewoners die zich onzeker voelden bij het systeem. Maar toen het nieuwe systeem eenmaal aan de medewerkers en bewoners was uitgelegd, begon iedereen zich zekerder te voelen en waren ze snel gewend. Tot nu toe zijn er geen klachten of problemen gemeld wat volgens Rebecca een goed teken is: ‘’Geen bericht is goed bericht!’’
Rebecca is blij met de samenwerking tussen De Meerlhorst, NCT en MobileTrack: ‘’Als er ooit hulp nodig was, werd dit snel afgehandeld en werd er een afspraak gemaakt. Alle interacties met de contactpersonen waren even vriendelijk en behulpzaam, waardoor de overgang naar het nieuwe systeem soepel is verlopen.’’
De nieuwe alarmknoppen hebben niet alleen gezorgd voor meer veiligheid, maar ook voor een betere werksfeer voor medewerkers en zij ervaren nu minder frustratie. Zo kunnen de medewerkers zich ook effectiever op hun werk concentreren. De bewoners voelen zich veilig en dat draagt in positieve zin bij aan wat ze nodig hebben om van hun tijd in de zorgvilla te genieten. De positieve feedback van de bewoners, Rebecca en de medewerkers laat zien dat investeren in de juiste technologie een groot verschil kan maken in de kwaliteit van leven en de zorg voor ouderen.
We zijn er trots op dat we De Meerlhorst en haar bewoners van dienst mochten zijn en kijken uit naar een langdurige samenwerking.