Even voorstellen… William Mermans
december 6, 2018Schellenbach brengt ICT-omgeving onder bij NCT
januari 1, 2019Kijk op ons vak door de ogen van Martijn
Dat iedereen een andere visie heeft op de wereld om ons heen vinden wij mooi en interessant. Bij elke collega hoort een eigen mening en kijk op zowel zorgland en de technische wereld als het uitvoerende beroep. Wij geven u graag een kijkje op de wereld van de technische kennis volgens Martijn.
Martijn werkt al jaren op de helpdesk van NCT. Zijn doel is om vragen en zorgen van klanten weg te nemen en problemen op te lossen. “Wanneer klanten een vraag hebben, komen ze vaak bij mij terecht. Ik probeer ze dan zo snel mogelijk antwoord te geven en te ondersteunen daar waar nodig. Soms kan ik klanten op afstand helpen, dan kan ik direct aan de slag. Andere vragen zijn zo complex dat hulp op afstand niet mogelijk is en er beter iemand op locatie kan komen. Dan ga ik of één van mijn collega’s naar de desbetreffende klant.”
Om klanten optimaal te ondersteunen, is het van belang dat onze kennis up-to-date is. “Op onderzoek uitgaan is een groot deel van mijn takenpakket. Het leukste én belangrijkste in mijn ogen. Wanneer ik contact heb met een klant zie ik het als een uitdaging om eenoplossing te vinden waar de klant mee geholpen is. In het technische vak kan een los draadje voor vragen zorgen, maar het kan ook veel dieper in het systeem zitten. Gezond verstand en kennis is the key.”
We zijn het er allemaal over eens dat Martijn niet alleen als helpdesk voor klanten fungeert, maar hij ook regelmatig de vragen van zijn collega’s kan beantwoorden. “Ik vind het leuk om me te verdiepen in nieuwe software, systemen en technologie. Uitzoeken wat de meerwaarde van iets nieuws is, wat het kan en hoe we het kunnen implementeren in onze bestaande systemen.
“Ik zie het dan ook als een uitdaging om overal het fijne van te weten. Zo voorkom ik voor verrassingen te komen staan. Bovendien tillen we NCT met behulp van onze kennis naar een hoger niveau.”