Assist app

Ook in de zorg wordt steeds meer gebruik gemaakt van een smartphone. Met behulp van de Cinnovate Assist app maakt u van uw smartphone uw eigen zorg assistent.

HET ALARMERINGSHART OP DE ZORGWERKVLOER

De Cinnovate Assist app geeft de zorgoproepen en meldingen overzichtelijk weer op het dashboard. Het zorgpersoneel ziet in één oogopslag wie het alarm genereert en kan de oproep eenvoudig en direct afhandelen. Bij een alarmoproep kan onmiddellijk een spreekluisterverbinding met de kamer gemaakt worden, maar ook het bekijken van live camerabeelden behoort tot de mogelijkheden. Zo kan de zorgverlener de situatie direct inschatten en de cliënt indien nodig geruststellen nog voor de kamer te betreden.

De app geeft te allen tijde een actueel overzicht van de cliënten waar zij verantwoordelijk voor zijn. Dit maakt het makkelijker voor collega’s om elkaar te ondersteunen bij het afhandelen van alarmoproepen. Collega’s van dezelfde afdeling zien namelijk hetzelfde overzicht met de openstaande oproepen op hun smartphone. Wanneer een oproep in behandeling is, verandert deze van kleur en afgehandelde oproepen worden verplaatst naar de oproephistorie. Zo is elke collega altijd op de hoogte van de actuele zorgmeldingen.

 

CINNOVATE ROOM CONTROL

Met de RoomControl licentie worden de mogelijkheden van de Assist app nog verder uitgebreid. De zorgverlener kan zich makkelijk ‘Aanwezig’ of ‘Afwezig’ melden in de kamer van een cliënt met de NFC-scanner van de smartphone of met één druk op de knop in de Assist app. RoomControl zorgt ervoor dat het zorgpersoneel op afstand ook via de smartphone toegepaste sensoren, profielen en scenario’s kan beheren en configureren. Vanuit het kameroverzicht stellen zij eenvoudig en op afstand de sensor(en) van de gewenste kamer in. Denk bijvoorbeeld aan het activeren of deactiveren van akoestische bewaking. Daarnaast kunnen zij sensoren automatisch AAN of UIT schakelen o.b.v. timers en dagdelen, ‘Uit Bed’- of ‘Lang op toilet’-detectie.

Met een RoomControl licentie is ook de Paniek-functie beschikbaar, mits de smartphone daarvoor geschikt is. Met de Paniek-knop van de smartphone kan de zorgmedewerker in geval van nood direct een automatisch bericht aan de collega’s verzenden.

 

FUNCTIONALITEITEN

De Assist app is een handige applicatie waarmee smartphones kunnen worden ingezet binnen een zorgomgeving. De Assist app biedt de volgende functionaliteiten:

        • Actueel overzicht van de zorgstatus van (afdeling)kamers
        • Ontvangen van zorgoproepen en de borging van de opvolging vanuit de CareServer
        • Tonen van details van de zorgoproep, zoals:
          • Alarm ‘eigenaar’ (kamer of persoon)
          • Datum en tijd
          • Type alarm (zender, sensor of scenario)
          • Locatie van alarm

           

        • Accepteren of weigeren van zorgoproepen
        • Activeren van assistentie oproepen en de borging van de opvolging vanuit de CareServer
        • Activeren van een auto answer en handsfree spreekluisterverbinding met een Icom
        • Bekijken van live camerabeelden bij zorgoproepen 
        • Activeren van paniekoproepen en de borging van de opvolging vanuit de CareServer
        • Afstellen van oproepen
        • Instellen van zenders, sensoren, profielen en scenario’s
        • Overzicht van de alarm geschiedenis 
        • Oproepen van een video-deurintercom (incl. remote deur openen)

Met de Assist app heeft iedere zorgverlener altijd een persoonlijke assistent op zak. 

Contact

Bent u nieuwsgierig hoe wij u kunnen helpen? Neem contact met ons op!